torsdag 16. august 2012

Viryayoga

Før i tida var jeg mest fornøyd med treningene når vi endelig kom frem til avslutninga med mye tøying. Det var både avslappende og deilig å tøye og bøye seg frem til det som kunne bli en spagat på gode dager.

Det var for ti år siden. Siden den gang har det skjedd mye. Nå for tida er jeg superfornøyd dersom jeg får meg ei god treningsøkt. Avspenning og fleksibilitet har manglet helt i treningene mine, og jeg har savnet det. Når jeg i tillegg har prøvd yoga tidligere, og vet at jeg  - med rett instruktør - oppnår ei god treningsøkt med styrke, fleksibilitet og avspenning i tillegg til andre frynsegoder, har dette vært et supplement til treningene mine som har vært sårt savnet.

Problemet har vært å få lirket yogatimer inn i en tettpakket ukeplan. Det måtte en skade og et perfekt timet yogakurs med en favorittinstruktør til for å kunne prioritere riktig. Jeg fikk en av de siste plassene på kurset.

I går var det dags. Jeg hadde gledet meg sånn til dette at jeg måtte jobbe med å stagge forhåpningene. Det kunne da umulig bli så bra som forventningene mine tilsa. Jeg tok feil. Det ble bedre!

Svetten rant av meg. Den skada foten var litt øm og stiv. Kneet med mitt verste skrubbsår noensinne fortvilte. Balansen var ikke helt som den skulle. Stiv og støl, ja, men mye sterkere enn sist jeg gjorde yoga har jeg blitt. Det er godt å ikke være nødt til å jukse så mye når jeg skal ned i planke.

Dette gjorde godt, og jeg gleder meg veldig til neste gang. Takk for opplevelsen!

Her er nettsidene til disse flotte folka: http://www.balanseilivet.no/ (Torgunn) og http://www.majasyoga.no/ (Maja). I tillegg er Line instruktør, men jeg har ikke funnet nettsidene hennes. Sammen driver de yogastudioet InSPIRE (uttales på norsk). De har egne facebooksider for dem som er der.

2 kommentarer:

  1. Så bra! Fantastiske timer som jeg er blitt helt avhengig av. Krise når jeg er borte på reise eller annet. Har vært hos Torgunn i 2 år og håper hun fortsetter inn i det uendelige. I dag er jeg temmelig stiv og støl i hele kroppen, men lykkelig!
    Vi sees. Lykke til, yogi:))

    SvarSlett
    Svar
    1. Forstår deg så godt, Toril, og veldig enig! Godt å se deg der, forresten. Kjente godt gårsdagens eskapader, så i dag er det rett og slett hviledag.

      Slett