onsdag 24. oktober 2012

Høst i yogaens tegn

I høst har jeg gått på yoga en gang i uka.

Skaden jeg fikk tidlig i høst frigjorde tid som vanligvis ville vært brukt til jogging, eller egentlig ingenting siden det var kjærestens frikveld. For en gangs skyld skulle jeg la ungene se på barne-tv, trosse ettermiddagstrøtthet og kose meg gjennom ei treningsøkt.

Ja, det var det jeg trodde i hvert fall. Ja, ungene har sett på barne-tv uten meg. Ja, jeg har trosset ettermiddagstrøttheta. Ja, jeg har kost meg også. Men jeg har gjort mer også: Jeg har svettet som bare det. Jeg har trent styrke. Jeg har dessuten utfordret egen stabilitet, fleksibilitet, utholdenhet(!), og jeg har møtt opp hver bidige gang. Like fornøyd over at det gikk bra denne uka også, tidvis mer og mer oppkavet for hver gang før start. Roen senker seg heldigvis raskt. Dette er de 75 minuttene hvor følelsen av at "kroppen er mitt tempel" kommer til sin hele og fulle rett. Og, ja, kjæresten har fått frikveld når han ville.

Jeg har vel sagt det før. Jeg er avhengig, og tidvis euforisk.

Øverst på mi ønskeliste til jul står yogakurs. Nærmere bestemt Torgunns viryayogakurs. Jeg vil fortsette!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar